Naujienos

Kinija griežtina šaldyto maisto įvežimą į šalį

Naujausia informacija iš Kinijos pasienio kontrolės tarnybų verčia sunerimti viso pasaulio maisto eksportuotojus. Po kelių Kinijoje paskelbtų COVID-19 viruso aptikimo ant, kaip teigiama, šaldyto maisto pakuočių atvejų, šalis imasi griežtinti įvežamo šaldyto maisto patikras, kad būtų sumažinta viruso įvežimo į šalį rizika, pagal paskelbtą Kinijos valstybės tarybos kovos su COVID-19 prevencijos ir kontrolės planą.  

Remiantis paskelbtu planu, importuojamiems šaldytiems maisto produktams, turi būti atliktas ir nustatytas neigiamas COVID -19  testas, taip pat prieš transportuojant, turi būti dezinfekuotas transporto priemonės vidus ir išorinė maisto pakuotė. Jei atliktas viruso nustatymo testas teigiamas - jis yra sunaikinamas arba kaip minima plane, grąžinamas siuntėjui.  

Juvelyro darbuose - didingos istorijos atkūrimas

Kai gyvename nuolat skubėdami paskui naujausias ir moderniausias technologijas, tautinis paveldas tampa ypač svarbus, identifikuojant savo kaip tautos originalumą, tradicijų unikalumą bei istorinių šaknų didingumą. VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra („ZUA“) pristato žymiausius tautinio paveldo produktų kūrėjus, tradicinių amatų meistrus, tautinio paveldo produktus. Vienas tokių - juvelyras Darijus Gerlikas.

Vėliausius ir ryškiai spindinčius juvelyro darbus galima išvysti pastovioje Valdovų rūmų iždinės ekspozicijoje, kur eksponuojami Darijaus Gerliko atkurti Barboros Radvilaitės ir Elžbietos Hazburgaitės karališki žiedai, renesansinio Elžbietos Habsburgaitės žiedo rekonstrukcija.

Šis ekspozicija puikiai įvertinta Lenkijos bei Lietuvos prezidentų žmonų, kurios joje apsilankė Lenkijos prezidento viešnagės Lietuvoje metu. Pasak juvelyro tradicinio amato meistro Darijaus Gerliko, pirmosioms ponioms didelį įspūdį paliko istorinis jo kurtas kostiumas bei atkurti Valdovų žiedai.

Juvelyras atkūrė žiedus, kurie, manoma, priklausė pačiam LDK kunigaikščiui - žiedas su deimantu, o žiedas su rubinu - pirmajai jo žmonai Elžbietai Habzburgaitei. Taip pat nustatytas tiksliai pagal Insignijas ir atkurtas žiedas su trimis akmenimis priklausęs LDK didžiajai kunigaikštienei, Lenkijos karalienei Barborai Radvilaitei. Su šiuo žiedu ji buvo ir palaidota. Manoma, kad tai galėjo būti jos sužadėtuvių žiedas.

„Kaimas į namus“ – vietinio maisto kelias iki lietuvio skrandžio

Užauginti ar pagaminti produkciją yra tik pusė darbo. Dažnas gamintojas įvardytų ją kaip lengvesnę pusę. Antroji pusė yra tai pagamintai prekei rasti pirkėją. Platforma „Kaimas į namus“ skuba į pagalbą ir siūlo vartotojams ir gamintojams susitikti interneto erdvėje. VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra („ZUA“) yra atsakinga už šios interneto platformos administravimą, viešinimą ir populiarinimą.

„Kaimas į namus“ (www.kaimasinamus.lt) iniciatyva Lietuvoje gyvuoja jau kurį laiką, startavusi prieš septynerius metus, tačiau jos svarba smulkiesiems žemės ūkio produktų gamintojams regis išryškėjo tik pasauliui susidūrus su pandemijos, žinomos COVID-19 pavadinimu, grėsme. 

Eksporto pardavimų nuotoliniu būdu procesas – 7 patarimai, kaip užtikrinti nuotolinio susitikimo sėkmę

Pastaruosius, jau reikėtų sakyti, metus, visos įmonės, mokyklos ir kitos organizacijos prisitaikė prie darbo bei susitikimų organizavimo nuotoliniu būdu. Galime sutikti, kad nuotoliniai susitikimai niekada neatstos gyvo bendravimo, tačiau šiuolaikinės technologijos leidžia juos organizuoti tikrai pakankamai efektyviai.

Daugelis įmonių naudojasi vienomis ar kitomis populiariausiomis nuotolinių susitikimų programomis, o pasaulinės technologijų kompanijos  nesustoja kūrusios naujus produktus, skirtus darbui per nuotolį. Štai pavyzdžiui, nesenai pristatytas „PowerPoint Live“ leidžia gyvai dalintis skaidrėmis, bei, naudojantis QR kodu arba trumpąja nuoroda, klausytojai turi galimybę  prisijungti prie prezentacijos ir stebėti ją savo asmeniniuose įrenginiuose, pasitelkę subtitrus, kuriuos siūlo net 60-čia kalbų.  

Nuotolinis seminaras bendruomenėms

VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra gruodžio 11 d. 10 val. organizuoja 4 val. nuotolinį seminarą tema „Viešųjų pirkimų aktualijos bendruomenėms“.

Seminaras skirtas kaimo bendruomeninėms ir jų skėtinėms organizacijoms bei VVG nariams.

Registracija į mokymus vyks iki š. m. gruodžio 7 d. 

Registracija būtina. Ją užpildyti galite ČIA:

Kilus klausimams, skambinkite telefonu +370 685 87511 ar kreipkitės  el. paštu r.simbariene@zua.lt

Nuotolinis informacinis renginys tradiciniams amatininkams

VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra kartu su Tautodailininkų sąjunga lapkričio 26 d. organizuoja informacinį nuotolinį renginį „Tautinis paveldas, tradiciniai amatai ir tautodailė – kūrėjų atsakomybė ar valstybės rūpestis“. Renginys skirtas – tradiciniams amatininkams bei tautinio paveldo kūrėjams, aktyviems ir kuriantiems bendruomenių nariams, kurie nėra sertifikavę savo gaminių.

Renginio tikslas – supažindinti kūrėjus su tautinio paveldo filosofija, valstybės parama ir veikla, skirta tautinio paveldo išsaugojimui ir puoselėjimui. Atskleisti tautinio paveldo kūrėjų specifikos ypatumus ir palyginti su kitų kūrėjų veiklomis. Pristatyti tautinio paveldo gaminių sertifikavimo idėją, tikslus ir naudą visuomenei bei kūrėjui. Paskatinti vietos bendruomenę ir jos lyderius puoselėti tautinį paveldą bei tradicinius amatus.

Augalinė mėsa ir 3D spausdintuvu atspausdintas maistas. Ar taip atrodys mūsų pietų stalas 2021 metais?

Kompanija ADM, žinoma, kaip pasaulinė įvairių mitybos sprendimų novatorė, pasidalino savo įžvalgomis apie 5 pagrindines tendencijas maisto industrijoje, kurios paveiks vartotojų pasirinkimus kitais metais. 

Remiantis kompanijos atliktu tyrimu, artimiausiu metu išryškės padidėjęs vartotojų noras pirkti sveikatą gerinančius produktus ir preparatus. Dar viena labai įdomi tendencija, kuri pastebima nuo pandemijos pradžios yra padidėjusi paklausa tokių produktų kurie, tikima, mažina stresą ir nerimą. Kitaip tariant, populiarūs tapo tie produktai, kurie sudėtyje turi nuotaiką ir energiją „keliančių“ ingredientų. Ir tai nebūtinai yra geriamos konsistencijos nuotaiką keliantys produktai apie kuriuos daugelis ką tik pagalvojote. 

Dar viena įdomi įžvalga stebint pasaulines maisto inovacijas yra gyvūninio maisto alternatyvų populiarėjimas tiek maisto gamybos pramonėje, tiek vartojime. Ko gero nereikia ilgo paaiškinimo tam, kad suprastume, kodėl vis daugiau žmonių renkasi gyvūninio maisto alternatyvas - gyvūlių ūkiai išgyvena vis naujai atsirandančias grėsmes, o taip pat, nuomonė, kad gyvūninis maistas nėra naudingas sveikatai tampa vis populiaresnė.  

Nieko nenustebinsime pasakodami apie laboratorijose užaugintą mėsą ar Lietuvoje jau gaminamus svirplių miltus skirtus maistui. Tačiau galima daryti išvadą, kad ateities vartotojas yra tas, kuris rinksis augalinio pagrindo maistą, išsiskiriantį sveikatą gerinančiomis savybėmis, bei maistą, kurio alternatyvus pagaminimo būdas užtikrins jo saugumą, maisto kilmės atsekamumą ir naudą organizmui. Tad siekiantiems išlikti maisto versle privalu sekti visas pasaulines tendencijas. 

ADM kompanijos įžvalgas apie tai, kaip keisis maisto industrija 2021 metais rasite čia:

 https://www.businesswire.com/news/home/20201027005626/en/Top-Five-Global-Trends-that-Will-Shape-the-Food-Industry-in-2021   

Geroji patirtis iš Varėnos rajono: kaime gerai gyventi galima

VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra įgyvendindama projektą „Sveikesnis maistas – geresnis gyvenimas“, pristato sėkmingai veikiančius vietos bendradarbiavimo, trumpųjų maisto tiekimo grandinių pavyzdžius. Vienas iš jų Varėnos rajone Dargužių kaime įsikūręs - „Maruko ūkis“.

„Maruko ūkis“ – pradėjo veiklą prieš šešerius metus. Tai sėkmingas šeimos gyvulininkystės ir ne tik ūkio pavyzdys iliustruojantis, kaip turi veikti trumpųjų tiekimo grandinių dalyviai. Čia produkcija vartotojui patiekiama pagal principą – nuo lauko iki stalo – viską atlieką patys ūkininkai: užaugina gyvulius, pagamina produkciją ir patys ją parduoda. 

„Auginame sau, o produkcijos perteklių parduodame“, – sako „Maruko ūkio“ šeimininkas. Pats ūkininkas – Marius Verbaitis daugiau dirba su mėsa: dešrų gamyba, mėsos rūkymas ir kt., o jo antroji pusė – užsiima pieno gaminiais: pienas, sūriai, varškė.

Spalį lietuviškų maisto produktų eksportas toliau augo

Per dešimt šių metų mėnesių Lietuvos gamintojai eksportavo daugiau kaip 19 tūkst. gyvūninės kilmės lietuviškų maisto produktų ir kitų siuntų, – tai 14 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Tokius duomenis rodo Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistų apibendrinta statistika.

„Be žuvies ir jos gaminių, pieno produktų pardavimų, kurie pastaraisiais mėnesiais sudarė didžiąją maisto sektoriaus eksporto dalį, mūsų šalies įmonės užsienio rinkose aktyviai parduoda ir šviežią mėsą, ypač jautieną, paukštieną, taip pat įvairius subproduktus, kulinarinius gaminius, populiarus ir ėdalas augintiniams. Tai, kad nepaisant koronaviruso sukeltos krizės lietuviškos produkcijos eksporto rezultatai auga visus tris šių metų ketvirčius, tik patvirtina, kad mūsų šalies įmonės puikiai įsitvirtinusios tarptautinėse rinkose ir gali sėkmingai konkuruoti net ir tokių iššūkių metu. Taip pat esu labai dėkingas VMVT specialistams, ypač vykdantiems valstybinę kontrolę ūkiuose, skerdyklose, perdirbimo įmonėse, sertifikuojantiems eksporto siuntas, kurie suprasdami, kaip svarbu įmonėms išlaikyti konkurenciją tarptautinėse rinkose ir eksportuoti produkciją, net ir nepalankios epidemiologinės COVID-19 situacijos aplinkybėmis dirba negailėdami jėgų ir sveikatos“, – komentavo VMVT direktorius Darius Remeika.

Nesąžiningų veiksmų žalio pieno pirkimo pardavimo procese prevencija bus vykdoma nuotoliniu būdu

Atsižvelgiant į epidemiologinę situaciją šalyje ir karantino metu galiojančius apribojimus, fiziniam kontaktui pieno rinkos priežiūra bus ir toliau vykdoma pasitelkiant skaitmenines komunikacijos priemones. Iš esmės, tai reiškia, kad siekiant užtikrinti ūkio subjektų (supirkėjų), perkančių parduodančių žalią pieną ir prekiaujančių pieno gaminiais, nesąžiningų veiksmų draudimo prevenciją, planiniai patikrinimai bus atliekami nuotoliniu būdu. 

„Pagal pobūdį pieno rinkos priežiūros prevencijos patikros yra tinkamos atlikti ne tik fizinių apsilankymų pas ūkio subjektus metu, tačiau prisitaikant prie esamos situacijos gali būti atliktos ir nuotoliniu būdu, todėl ir toliau ketiname užtikrinti Pieno įstatyme Agentūrai nustatytas pareigas“, – teigia VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros direktorius Šarūnas Celiešius. Kad patikros procesas būtų sklandus ir kokybiškas reikalingas tikrinamų ūkio subjektų supratingumas ir bendradarbiavimas. Tinkamiems patikrų rezultatams pasiekti bus prašoma subjektų ne tik el. paštu teikti reikiamų dokumentų kopijas, bet prisijungti gyvai konsultacijai su Agentūros inspektoriais per vaizdo konferencijos platformą.

Lietuviški maisto produktai parduotuvių lentynose išlieka konkurencingi

Spalio mėnesį atlikto tyrimo duomenimis, lietuviškos kilmės produkcijos pasirinkimo galimybės prekybos centruose išliko stabilios. Tai įrodo VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro tyrimas „Produkto grupės procentinė dalis pagal kilmę prekybos tinklų parduotuvėse“, apėmęs penkis didžiuosius Lietuvos prekybos centrus. Buvo tirtos 24 prekių grupės.

Tyrimas atskleidė, kad šių metų spalio mėn. palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2019 m., lietuviškos kilmės produktų procentinė dalis didėjo vienuolikoje prekių grupių, mažėjo dešimtyje, o dar trijose išliko nepakitusi. 

„Tokia statistika rodo tam tikrą lietuviškos produkcijos stabilumą prekybos centrų lentynose, tačiau pokyčių yra – tiek teigiamų, tiek ir neigiamų. Prekybos centruose padaugėjo lietuviškos varškės, varškės sūrių, grietinės, jogurtų, nesupakuotos paukštienos, pomidorų bei  morkų, tačiau sumažėjo lietuviškos kilmės kiaušinių, sviesto, geriamo pieno, fermentinių sūrių, grietinėlės, supakuotos kiaulienos ir vištienos, agurkų“, - teigia Žemės ūkio ministerijos Programinio, projektinio valdymo ir analizės skyriaus vedėjas Evaldas Pranckevičius.

Baltijos gėrimų pramonės aljansas skelbia konkursą informavimo ir skatinimo kompanijos Kinijoje priemonėms įgyvendinti

Baltijos gėrimų pramonės aljansas (juridinio asmens kodas: 302413901 buveinės adresas: J. Jasinskio g. 16, Vilnius, Lietuva), skelbia konkursą siekiant atrinkti įgyvendinančius subjektus programos  „Informavimo ir skatinimo kompanija „Europos spalvos“skirta Europoje gaminamo midaus ir putojančio vyno su vyninių vynuogių veislių nuorodomis Kinijoje“ priemonių (komunikacijos paslaugos, renginių organizavimo paslaugos, reklaminės paslaugos prekybos vietose) įgyvendinimui. 

Pasiūlymai turi būti pateikti raštu registruotu laišku ar personaliai įteikiant iki vokų atplėšimo, kuris įvyks 2020 m. gruodžio 10 d. 10:30 val. (Lietuvos laiku) adresu Šarkų g-vė. 25, Vilnius LT-01214 , Lietuva. Dėl konkurso dokumentų ir kitos informacijos prašome kreiptis į Baltijos gėrimų pramonės aljansą: info@abbi.lt, tel. +370 698 41701, adresas Šarkų g-vė. 25, Vilnius LT-01214, Lietuva.

  Prenumeruoti naujienas

Biudžetinė įstaiga Žemės ūkio agentūra prie Žemės ūkio ministerijos

Gedimino pr. 19, 01103 Vilnius
Tel. +370 616 46910
El. paštas info@zua.lt
Įmonės kodas 304894892
PVM mokėtojo kodas LT100011866612
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

 

X