Naujienos

Eksporto pardavimų nuotoliniu būdu procesas – 7 patarimai, kaip užtikrinti nuotolinio susitikimo sėkmę

Pastaruosius, jau reikėtų sakyti, metus, visos įmonės, mokyklos ir kitos organizacijos prisitaikė prie darbo bei susitikimų organizavimo nuotoliniu būdu. Galime sutikti, kad nuotoliniai susitikimai niekada neatstos gyvo bendravimo, tačiau šiuolaikinės technologijos leidžia juos organizuoti tikrai pakankamai efektyviai.

Daugelis įmonių naudojasi vienomis ar kitomis populiariausiomis nuotolinių susitikimų programomis, o pasaulinės technologijų kompanijos  nesustoja kūrusios naujus produktus, skirtus darbui per nuotolį. Štai pavyzdžiui, nesenai pristatytas „PowerPoint Live“ leidžia gyvai dalintis skaidrėmis, bei, naudojantis QR kodu arba trumpąja nuoroda, klausytojai turi galimybę  prisijungti prie prezentacijos ir stebėti ją savo asmeniniuose įrenginiuose, pasitelkę subtitrus, kuriuos siūlo net 60-čia kalbų.  

Socialinis tinklas „LinkedIn Live“, jau suteikia galimybę realiu laiku transliuoti kalbas, nuotolinius spaudos pranešimus ir naujienas tūkstančiams Jūsų „LinkedIn“ paskyros stebėtojų. Daugybė naujų programų, skirtų bendravimui per nuotolį, atnaujina ir kuria naujų paslaugų spektrą naudotojams, tad dabar svarbiausia suspėti įsisavinti ir pasinaudoti nuotolinį darbą palengvinančiomis galimybėmis.

Taigi, naujausios technologijos vystosi itin sparčiai, tačiau ar mes taip pat prisitaikėme prie pasikeitusio bendravimo, susitikimų ir verslo sandorių organizavimo, kurie, šiandien dienai, vyksta per kompiuterio ekraną? 

Žemiau rasite patarimus, kaip gi konkrečiai užtikrinti, jog viena svarbiausių pardavimo proceso dalių – nuotolinis susitikimas su potencialiu klientu – įvyktų sėkmingai:

  • Pasirūpinkite profesionalia aplinka. Pokalbį organizuokite ten, kur nėra pašalinių garsų, pavyzdžiui, fone besigirdinčių kolegų pokalbių ar aido. Jeigu planuojate vaizdo skambutį, atkreipkite dėmesį, ar apšvietimas ir už jūsų esanti aplinka yra pakankamai neutralūs, neblaškantys pašnekovo dėmesio. 
  • Palaikykite akių kontaktą. Nusistatykite tokią kompiuterio poziciją, jog vaizdo kamera būtų jūsų akių lygyje. Kalbėdami stenkitės žiūrėti ne į savo atvaizdą kompiuterio ekrane, bet tiesiai į kamerą.
  • Pokalbio pradžioje pristatykite save ir pokalbio planą. Imkitės moderatoriaus rolės: pristatykite save (ir kolegas, jeigu dalyvauja kartu), pasidalinkite mintimis, kodėl iniciavote šį nuotolinį susitikimą ir ką jo metu jums aktualu aptarti.
  • Sutelkite dėmesį į pašnekovą ir pokalbio turinį, susitikimo metu neužsiimkite kitais darbais, pavyzdžiui, el. laiškų skaitymu, pokalbiu su šalia jūsų sėdinčiu kolega ir t.t. 
  • Ne tik atsakinėkite, bet ir klauskite klausimų, būkite aktyvus ir energingas pašnekovas. Pokalbis tarp tiekėjo ir užsakovo – jokiu būdu ne interviu, kurio metu tik užsakovas bando išsiaiškinti, ar tiekėjas jam tinkamas. Kad partnerystė įvyktų, abi pusės turi įsivertinti, kiek viena kitai yra tinkamos, tad pokalbio metu aktyviai domėkitės potencialiais partneriais. Kad aptartumėte visa, kas svarbu – prieš susitikimą apgalvokite klausimus, ką jums, kaip potencialiam tiekėjui, aktualu sužinoti iš galimo kliento.
  • Bandykite suprasti, kas įdomu pašnekovui. Užduodami klausimus, pamėginkite išsiaiškinti, kas jiems šiuo metu aktualu: galbūt svarsto apie tiekėjų skaičiaus optimizavimą, konkrečių naujų produktų įsivedimą ar naujo partnerio, galinčio gaminti bent X kiekį produkcijos per metus, paiešką. Detaliau pristatinėdami savo įmonės veiklas ir produktus, atitinkamai daugiau dėmesio skirkite tam, kas svarbu užsakovui: jeigu užsakovas ieško didelius gamybos pajėgumus turinčio tiekėjo, pokalbio metu klientui išgryninkite būtent su tuo susijusią vertę.
  • Prezentacijai naudokite ekrano bendrinimo („screen sharing“) funkciją. Prieš įsijungdami šią funkciją, išjunkite visus kompiuterio pranešimus, ekrane atsirandančius priminimus. Kadangi gana sudėtinga vienu metu pilnai įsigilinti tiek į girdimą, tiek į skaitomą turinį, nuotolinio susitikimo metu pristatydami savo įmonę naudokite kuo vizualiai patrauklesnę prezentaciją, kurios esminė taisyklė – mažiau tekstinės, daugiau vaizdinės medžiagos. Atitinkamai, įtraukite gamyklos nuotraukų, produktų vizualizacijų, apie kuriuos žodžiu ir papasakokite. Po nuotolinio susitikimo galite nusiųsti išsamesnę, kiek daugiau teksto turinčią prezentaciją. 

Svarbiausia – nepamirškime, jog geras nuotolinis susitikimas gali sugeneruoti lygiai tokį patį rezultatą, kaip ir gyvas susitikimas, tad skirkime ne mažiau kokybiško laiko jam ruošiantis!

  Prenumeruoti naujienas

Biudžetinė įstaiga Žemės ūkio agentūra prie Žemės ūkio ministerijos

Gedimino pr. 19, 01103 Vilnius
Tel. +370 616 46910
El. paštas info@zua.lt
Įmonės kodas 304894892
PVM mokėtojo kodas LT100011866612
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

 

X