Naujienos

Savanorystės ir bendradarbiavimo svarba įveikiant pandemiją

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija parengė rekomendacijas nevyriausybinėms organizacijoms, valstybės ir savivaldybių institucijoms, kaip saugiai organizuoti savanorišką veiklą pandemijos metu. Rekomendacijose pateikiami patarimai, kaip saugiai organizuoti kokybišką savanorišką veiklą tiesiogiai ir nuotoliniu būdu atsižvelgiant į konkrečių tikslinių grupių poreikius, galimybes, teikiamų paslaugų pobūdį bei darbo su jomis specifiką.

Su parengtomis rekomendacijomis galima susipažinti čia >>> Rekomendacijos
ir pagal kompetencijas imtis reikalingų veiksmų joms įgyvendinti.

Ministerija atkreipia dėmesį į tai, kad sėkmingai valdyti ekstremalias situacijas ir įgyvendinti priemones galima tik glaudžiai bendradarbiaujant su NVO, bendruomenėms ir valstybinėms bei savivaldybių institucijoms. Visuomenės, valstybės ir savivaldybių institucijų bendradarbiavimas padeda tiksliau identifikuoti konkrečiai teritorijai bei situacijai reikalingas priemones ir jų poreikio mąstą situacijai spręsti, o sprendimai priimami bendradarbiaujant skatina visuomenės mobilizaciją, bendruomeninę atsakomybę įgyvendinant veiklas, užtikrinant kokybišką ir poreikius atitinkančių priemonių įgyvendinimą.

Baltijos gėrimų pramonės aljansas skelbia konkursą informavimo ir skatinimo kampanijos Kinijoje priemonėms įgyvendinti

Baltijos gėrimų pramonės aljansas (juridinio asmens kodas: 302413901 buveinės adresas: J. Jasinskio g. 16, Vilnius, Lietuva), skelbia konkursą siekiant atrinkti įgyvendinančius subjektus programos „Informavimo ir skatinimo kampanija „Europos spalvos“ skirta Europoje gaminamo midaus ir putojančio vyno su vyninių vynuogių veislių nuorodomis Kinijoje“ priemonių (komunikacijos paslaugos, renginių organizavimo paslaugos, reklaminės paslaugos prekybos vietose) įgyvendinimui. 

Kokie pokyčiai laukia prekybos maisto produktais, gyvūnų transportavimo bei keliavimo su jais Jungtinei Karalystei išstojus iš ES

2020 m. gruodžio 31 d. oficialiai baigs galioti išstojimo susitarimas – t. y. Jungtinė Karalystė (JK) pasitrauks iš bendros Europos Sąjungos (ES) rinkos ir Muitų Sąjungos. Automatiškai tarp šalių nutrūks ir laisvas prekių bei paslaugų judėjimas, todėl svarbu žinoti apie esminius pokyčius, kurie palies maisto produktų eksportą, gyvūnų pervežimus bei keliavimo su gyvūnais augintiniais taisykles.

Maisto produktų ženklinimo reikalavimai, sertifikatai ir leidimai

Įprasta, kad vienodos maisto produktų ženklinimo taisyklės taikomos visiems ES rinkai pateikiamiems maisto produktams, neatsižvelgiant į jų pagaminimo vietą. Tačiau visi iš ES į JK eksportuojami produktai turės atitikti jau nebe ES, o JK taisykles ir standartus, jiems bus taikomi JK teisės aktuose numatyti atitikties patikrinimai ir prekių kontrolės procedūros. Todėl kai kuriais atvejais maisto produktų gamintojams gali tekti pakeisti maisto produktų ženklinimą, atsižvelgiant į JK reikalavimus.

Nuotolinis seminaras „Praktiniai e-komercijos patarimai maisto produktų ir gėrimų gamintojams“

Prekyba maistu elektroninėje erdvėje iki šiol buvo gana nišinė veikla, o nemaža dalis visuomenės maisto produktų pristatymą iš prekybos centro į namus laikė prabangos paslauga. Karantinas, taip pat išaugusi žmonių savisauga, e-prekybą išpopuliarino ir tarsi privertė paslaugos teikėjus pasitempti ir ištobulinti jų teikiamas elektronines paslaugas. 

Daugelis ekspertų neigia mitą, kad e-prekyba maistu yra nepelninga. Jų teigimu, svarbiausias aspektas norint išvengti nuostolių  - žinoti kaip valdyti kaštus, investicijas ir rinkodaros priemones.Jau šį penktadienį (lapkričio 20 d.) 8.30 val. kalbėsime apie tai nemokamame nuotoliniame seminare „Praktiniai E-komercijos patarimai maisto produktų ir gėrimų gamintojams“.

Seminaro pranešėjai:

- dr. Žydrūnas Stankevičius, Amazon pardavėjas nuo 2010 m., prekės ženklo „EnoVatti“ ir kitų sėkmingų ženklų įkūrėjas;

- Simas Šarmavičius - e-komercijos konsultantas;

- Simonas Šimelionis – prekės ženklo „Super Garden“ Amazon paskyros administratorius.

Eksporto pardavimų nuotoliniu būdu procesas – 4 patarimai, kaip teisingai išnaudoti galimybes?

Niekas nedrįstų ginčytis, jog 2020-ieji – metai, atnešė įvairiapusiškų permainų daugelio verslų kasdienybėje. Lietuvos įmonių eksporto plėtra – sritis, taip pat jaučianti tam tikrą perversmą, priverčiantį tiek mažuosius, tiek didžiuosius verslus prisitaikyti prie naujų sąlygų. Persiorientavimą, žinoma, ženkliai palengvina naujosios technologijos ir jų pritaikymo sprendimai – realius susitikimus keičia telekonferencijos, didžiosios parodos keliasi į internetinę erdvę, gyvai organizuojamus pranešimus keičia internetiniai seminarai. Tad žvelgdami į pastarojo pusmečio patirtį pristatome 4 patarimus padedančius įmonėms išnaudoti esamą situaciją ir sėkmingai organizuoti eksporto pardavimų procesą nuotoliniu būdu.

Kviečiame dalyvauti fotonuotraukų konkurse „Mūsų kaimo bendruomenės pasididžiavimas“

Kiekviena Lietuvos kaimo bendruomenė yra išskirtinė savo papročiais, gražiomis tradicijomis, kūrybiškumu, išradingumu, kraštovaizdžiu, prasmingais darbais. Daugelis bendruomenių turi savo įsikūrimo istoriją, kuri ir subūrė narius bendro tikslo siekimui, geresnio gyvenimo kaime kūrimui. Siekdami pažinti ir skleisti Lietuvos kaimo bendruomenių unikalumą, savitumą, kviečiame dalyvauti fotonuotraukų konkurse „Mūsų kaimo bendruomenės pasididžiavimas“.

Kas ir kaip gali dalyvauti konkurse?

- Konkursas vyks nuo lapkričio 16 d. iki gruodžio 14 d.
- Konkurse gali dalyvauti Lietuvos kaimo bendruomenių nariai.
- Nuotrauką (skaitmeniniu formatu) su užpildyta dalyvio anketa (žemiau) siųskite el. paštu bendruomenes@zua.lt

Tyrimas atskleidė pirkėjų požiūrį į ekologiškus produktus

Spalio pabaigoje atliktas šalies gyventojų ekologiškų produktų pirkimo įpročių tyrimas atskleidė, kad didžioji dalis respondentų pasitiki ekologiškų produktų ženklais, o daugiausia dėmesio ekologiškiems produktams skiria aukštesnio išsilavinimo, jaunesnio amžiaus miestų gyventojai.

Tyrimo metu buvo apklausti 1009 respondentai iš visos Lietuvos. Didžioji jų dalis žino, kaip ženklinami ekologiški produktai ir jais pasitiki, tačiau šis pasitikėjimas nėra absoliutus: 29 proc. pasitiki, o 57 proc. pasitiki iš dalies. Labiau ekologiškų produktų ženklais pasitiki jaunesni, aukštesnio išsilavinimo ir didesnių pajamų apklaustieji.

Kol kas ekologiškų produktų vartojimas Lietuvoje tik įsibėgėja – šių produktų kartą per savaitę ar dažniau  perka tik 14 proc. apklaustųjų, o kartą ar kelis per mėnesį – 34 proc. Dažniausiai tai daro moterys, aukštesnio išsilavinimo, didesnių pajamų, didmiesčių gyventojai. 

Pagrindinė to priežastis, kurią nurodė net 68 proc. respondentų – aukšta ekologiškų gaminių kaina. 
 

„AgroDay Dnipro-Chernihiv“ forumas - galimybė Lietuvos maisto produktų ir gėrimų įmonėms surasti partnerių Ukrainoje

Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmai bendradarbiaudami su Černigovo prekybos ir pramonės rūmais lapkričio 19 d. 14.30 val. kviečia maisto produktų ir gėrimų sektoriaus atstovus dalyvauti virtualiame forume „AgroDay Dnipro-Chernihiv“.

Renginio formatas: Platforma ZOOM, video konferencija (rusų kalba).

Užsiregistravusiems dalyviams prisijungimo duomenis atsiųsime dieną prieš renginį.

Lietuvos įmones kviečiame dalyvauti popietinėje sesijoje nuo 14.30 val., kurios metu turėsite galimybę užmegzti ryšius su agro sektoriaus Ukrainos verslininkais, besidominčiais bendradarbiavimu su Lietuva.

Augo žemės ūkio ir maisto produktų eksportas

Nepaisant pandemijos keliamų iššūkių, žemės ūkis ir maisto pramonė per pirmuosius tris šių metų ketvirčius išliko šalies ekonomiką stabilizuojančiais veiksniais. Tai rodo išankstiniai Statistikos departamento duomenys.

Nepaisant to, kad šių metų sausio – rugsėjo mėnesiais bendras šalies eksportas sumažėjo 6,2 proc., žemės ūkio ir maisto produktų eksportas (palyginti su  2019 m. sausio – rugsėjo mėn.) padidėjo 9,1 proc. Iš Lietuvos pirmus tris šių metų ketvirčius eksportuota žemės ūkio ir maisto produktų už 4301 mln. eurų, importuota – už 3047 mln. eurų. 

Teigiamas prekybos balansas, anot Žemės ūkio ministerijos Programinio, projektinio valdymo ir analizės skyriaus vedėjo Evaldo Pranckevičiaus, š. m. sausio – rugsėjo mėn. sudarė 1254 mln. eurų ir, palyginti su 2019 m. sausio – rugpjūčio mėn., padidėjo net 40,1 proc.

Iki pasaulinės parodos „Expo 2020“ liko mažiau nei metai

Šiemet, Dubajuje turėjusi vykti įspūdinga pasaulinė paroda „Expo 2020“, dėl COVID-19 buvo oficialiai atidėta metams. Nauja parodos data - 2021 m. spalio 1 d.-2022 m. kovo 31 d. Užklupus pasaulinei pandemijai, pasirengimas renginiui buvo stipriai suvaržytas - statybų darbai didžiulėje parodos teritorijoje šiek tiek sulėtėjo, bet nesustojo.

Iš esmės užbaigti visi bendrieji objektai ir infrastruktūra, pastatytas EXPO kaimelis, skirtas apsistoti jame dirbsiantiems parodos dalyviams, birželį pabaigta ir išbandyta keliolikos kilometrų metro linija, sujungusi parodą su Dubajaus miesto centru.

Nuotolinė paroda „E-Halal Expo“ paroda

Dalinamės informacija apie nuotolinę parodą „E-Halal Expo“, kuri vyks š. m. gruodžio 21-24 d.

Dalyvauti verta, nes: 
- turėsite galimybę sustiprinti verslo pozicijas ir patekti į naujas rinkas, kuriose Halal sertifikatas turi ypatingą reikšmę;
- turėsite galimybę naudotis 360 laipsnių vaizdo prieiga prie virtualių erdvių, specialiai sukurtų realiai atrodantiems vestibiuliams, parodų salėms, stendams bei sukurtų tinklų ir konferencijų erdvėms;
- turėsite galimybę dalyvauti nuotoliniuose susitikimuose su tikslinės auditorijos atstovais;
- turėsite galimybę pasinaudoti įmonės reklama parodoje, kuri pritrauks potencialių klientų;
- sustiprinsite įmonės įvaizdį orientuotą į inovacijas;
- optimaliomis išlaidomis pasieksite maksimalią dalyvavimo parodose, forumuose ar konferencijose naudą.

Patvirtinti pažintinės žuvininkystės programos „Išauginta Europos Sąjungoje“ 2020-2021 mokslo metų dalyviai

VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra sulaukė 66 paraiškų dalyvauti pažintinės žuvininkystės programoje „Išauginta Europos Sąjungoje“ (Programa). Pateiktos paraiškos buvo įvertintos, o lapkričio 4 d. Žemės ūkio ministro įsakymu Nr. 3D-759 patvirtintos visos mokyklos, kurių moksleiviai 2020-2021 mokslo metais dalyvaus Programos veiklose (sąrašas apačioje).

„Nors situacija Lietuvoje dėl pandemijos yra sudėtinga, tačiau mokyklų aktyvumas ir noras dalyvauti Programoje nuoširdžiai džiugina“, - sako VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros Mokymo organizavimo skyriaus vedėjas Alvydas Grigaliūnas.

  Prenumeruoti naujienas

Biudžetinė įstaiga Žemės ūkio agentūra prie Žemės ūkio ministerijos

Gedimino pr. 19, 01103 Vilnius
Tel. +370 616 46910
El. paštas info@zua.lt
Įmonės kodas 304894892
PVM mokėtojo kodas LT100011866612
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

 

X