Naujienos

Verslo misijos – ledus pralaužiantis laivas

2019 m. birželio 24 – 28 dienomis Lietuvos maisto pramonės atstovai dalyvavo verslo misijoje Jungtinėse Amerikos Valstijose. Įmonėms buvo sudarytos galimybės susitikti su vienais didžiausių importuotojų JAV ir aptarti bendradarbiavimo galimybes. Apie dalyvavimą šioje verslo misijoje ir jos atneštus rezultatus bei tokių verslo misijų naudingumą mūsų šalies įmonėms kalbamės su keletu iš dalyvių.

Ne vienerių metų darbas atvėrė duris į JAV

Viena iš pagrindinių eksporto rinkų Lietuvos verslo atstovams – Jungtinės Amerikos Valstijos. Kai kurios lietuvišką produkciją eksportuojančios įmonės nusibrėžė galimybę pakliūti į Amerikos vartotojų akiratį kaip siekiamybę ateityje, o kai kurie verslo atstovai jau gali pasigirti, kad jų produkcija tapo puikaus skonio pavyzdžiu vietiniam vartotojui. Viena tokių daugiau negu dešimtmetį sėkmingai į Ameriką eksportuojančių įmonių -  UAB „Vikeda“. Jų eksportuojamas prekinis ženklas „Dadu“ yra puikiai žinomas ne tik išeivių iš Lietuvos, bet ir pripažintas vietinių vartotojų. Įmonės produkciją galima rasti 1500 skirtinguose JAV prekybos tinkluose. Vienas jų - prekybos gigantas „Whole Foods“. Nepaisant savo sėkmės, įmonė vis tiek nusprendė prisijungti prie Lietuvos delegacijos ir sudalyvauti verslo misijoje į Jungtines Amerikos Valstijas.

Koncerno „Vikonda“ inovacijų direktoriaus Pauliaus Guzevičiaus teigimu, galimybė susitikti su „Ahold Delhaize“ atstovais buvo vienas iš svarbiausių aspektų, paskatinusių įmonę dalyvauti išvykstamoje verslo misijoje į Jungtines Amerikos Valstijas. „Pačiai įmonei ar net įmonių grupei iš Lietuvos susiorganizuoti tokio susitikimo greičiausiai nepavyktų. Tad politikų bei platesnio verslo atstovų delegacija ir JAV garbės konsulų atkaklus kelių metų darbas atvėrė duris į vieną didžiausių prekybos mažmenininkų JAV“, – koncerno „Vikonda“ pasirinkimą argumentuoja Paulius Gucevičius.  

Kita įmonė sėkmingai eksportuojanti savo produkciją į Ameriką – UAB „Vilniaus duona“ taip pat apsisprendė dalyvauti verslo misijoje. Nors jų populiariausi tamsios ruginės duonos gaminiai jau sulaukė aukštų įvertinimų vietinių vartotojų grupėse, įmonė tikisi plėstis ir užmegzti dar glaudesnius ryšius jau su esamais partneriais. Vienas svarbiausių argumentų paskatinęs įmonę vykti į JAV kartu su verslo delegacija iš Lietuvos, pasak UAB „Vilniaus duona“ naujų pardavimo kanalų vystymo vadovės Astos Bajoraitienės taip pat buvo galimybė susitikti su tokiu verslo lyderiu kaip „Ahold Delhaize“, kuris valdo populiariuosius „Giant/Martin‘s“ prekybos tinklus.  

Tuo tarpu UAB „Naujasis Nevėžis“ savo produkciją eksportuojantis į 45 šalis, Amerikos rinkos dar nepasiekė. Pasak direktoriaus pavaduotojo kokybei, maisto saugai ir žmogiškiesiems ištekliams Andrejaus Ivaščenko, įmonė tikisi užmegzti verslo santykius JAV ir pritaikyti savo produkciją vietinių vartotojų rinkai: „Mūsų įmonės gaminami produktai: sausi pusryčiai, užkandžiai, batonėliai, atitinka būtent Amerikos vartotojo profilį.“ Dėl šios priežasties, įmonė apsisprendė dalyvauti VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros kartu su Lietuvos Respublikos Žemės ūkio ministerija organizuojamoje verslo misijoje Jungtinėse Amerikos Valstijose.
 
Verslo misijos lūkesčiai - pasiteisino

„Vienas pagrindinių lūkesčių buvo suprasti „Ahold Delhaize“ valdomų „Giant/Martin‘s“ prekybos tinklų tikslus bei viziją ir pagal tai įvertinti mūsų pačių galimybes tiekti savo gaminamą produkciją šiam tinklui. Galima sakyti, kad lūkesčiai puikiai pateisinti, nes tiek susitikimas su „Ahold Delhaize“, tiek susitikimai New York konsulate su „Speciality Foods“ prezidentu bei Vašingtono ambasadoje – sėkmingi. Mes užmezgėme ryšį su jų įmonių atstovais ir gavome puikias pranešėjų įžvalgas apie JAV „Fast-Moving Consumer Goods“ rinką, kurios bus naudingos ateityje“, – savo patirtimi verslo misijoje dalinasi koncerno „Vikonda“ inovacijų direktorius Paulius Guzevičius. Bendrai, įmonės atstovas pripažįsta esąs patenkintas verslo misijos organizatorių darbu ir pačios misijos turiniu. Įmonė dalyvautų šioje verslo misijoje ir kitais metais, bet tikėtųsi susitikti su dar daugiau prekybos tinklų ar potencialių partnerių.

UAB „Naujasis Nevėžis“ atstovai verslo misijos metu ne tik tikėjosi surasti naujus verslo partnerius, bet ir sulaukti atsakymų į jiems aktualius klausimus: įvertinti įmonės galimybes įsilieti į Amerikos rinką, išsiaiškinti, kokių priemonių ir strateginių sprendimų sėkmingai integracijai reikia. Andrejaus Ivaščenko teigimu, jiems pavyko pasiekti savo išsikeltus tikslus verslo misijos metu: „Užmezgėme naujus kontaktus, su kuriais įmanoma kartu pradėti ir plėtoti eksportą į JAV. Pirmuosius rezultatus, t.y. pelningą eksportą, planuojama pamatyti po kelių metų.“

Tuo tarpu UAB „Vilniaus Duona“ atstovė Asta Bajoraitienė džiaugiasi, kad turėjo galimybę ne tik aptarti bendradarbiavimo galimybes su vienu didžiausių JAV grupės „Giant/Martin‘s“ prekybos tinklų vyriausiuoju viceprezidentu ir jo komanda, bet ir susitiko su savo jau esamais partneriais tarptautinėje maisto ir gėrimų parodoje „New York Fancy Food show“. Asta taip pat savo dalyvavimo verslo misijoje patirtį apibrėžia kaip sėkmingą, suteikusią naujų žinių ir iš tiesų naudingą įmonės plėtrai Amerikos rinkoje.

Valstybės ir verslo sinergija užtikrina verslo plėtrą

Įmonės, dalyvavusios verslo misijoje į Ameriką, šiuo metu palaiko ryšį su savo naujais kontaktais. „Jau pateikėme konkrečius pasiūlymus. Tikimės, kad mūsų eksporto galimybės plėsis“, – pasakoja Asta Bajoraitienė apie UAB „Vilniaus duonos“ planus. Bet kol įmonė laukia konkrečių verslo misijos JAV rezultatų, ji taip pat dairosi į Anglijos, Airijos ir Vokietijos rinkas. Įmonės atstovės teigimu, verslo misijos yra naudingos eksporto plėtrai ir UAB „Vilniaus duona“ yra ne tik pasiryžusi dalyvauti ir kitose išvykstamose, bet tikisi sulaukti ir įvažiuojamų  verslo misijų.

„Apie konkrečius rezultatus kalbėti dar per anksti“, – tvirtina ir koncerno „Vikonda“ atstovas Paulius Guzevičiaus. „Šiuo metu palaikome ryšį su dalimi užmegztų kontaktų. Būtų tikrai puiku, jeigu mūsų produktams pavyktų atsidurti „Giant/Martin‘s“ prekybos tinklų lentynose jau kitais metais.“ Paklaustas apie kitas įmonę dominančias rinkas ir kokios verslo misijos patrauktų koncerno „Vikonda“ dėmesį, Paulius Gucevičius pasakoja: „Ideali verslo misija mūsų įmonei –  susitikimai su prekybos tinklais, importuotojais, distributoriais. JAV vakarinė pakrantė, pietryčių Azija ir Afrika – kitos mūsų strateginės kryptys. Tose rinkose yra gana sudėtinga rasti tinkamas partnerystes pačioms įmonėms ar gauti dėmesio iš pagrindinių žaidėjų.“  

Paklaustas ar planuotų ir kitais metais dalyvauti verslo misijoje į Ameriką, UAB „Naujasis Nevėžis“ atstovas Andrejus Ivaščenko patikina: „Taip, jei būtų galimybė ir sutaptų eksporto kryptys. Tokios misijos leidžia efektyviai, t.y. tikslingai, užmegzti naudingus kontaktus, suprasti kokias eksporto strategijas taikyti, kokie rinkos ypatumai. Galima realiai įvertinti parduotuves, prekių asortimentą.  Valstybės ir verslo sinergija leidžia lengviau praverti reikiamas duris, nes veikiama vieningai, kaip vienos šalies atstovams. Ambasados, garbės konsulų indėlis labai reikšmingas tokių durų paieškoje.“ Dėl šios priežasties, UAB „Naujasis Nevėžis“ tikisi sulaukti ir dar daugiau išvažiuojamųjų verslo misijų, kad ir į tokias šalis kaip Kinija, Vokietija, Italija, Ispanija ar Suomija.

 

  Prenumeruoti naujienas

Biudžetinė įstaiga Žemės ūkio agentūra prie Žemės ūkio ministerijos

Gedimino pr. 19, 01103 Vilnius
Tel. +370 616 46910
El. paštas info@zua.lt
Įmonės kodas 304894892
PVM mokėtojo kodas LT100011866612
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

 

X