Naujienos

Pasaulio rinkų naujienų apžvalga: lapkritis

Jungtinių Amerikos Valstijų vidurio vakarų maisto eksporto asociacija (angl. Food Export Association of the Midwest USA) paskelbė aktualiausias naujienas, kurias surinko organizacijos apžvalgininkai, dirbantys pagrindinėse pasaulio maisto produktų rinkose. Pateikiame svarbiausias ir aktualiausias naujienas, kurios gali būti naudingos maisto produktų ir gėrimų eksportuotojams. 

Kinija

Po naujų nuostatų įgyvendinimo JAV ir Kinijos prekybos susitarime, buvo panaikinta daugybė struktūrinių kliūčių Kinijoje, kurios stabdė JAV maisto ir žemės ūkio produktų eksportą. 
 

Jungtinių Amerikos Valstijų Žemės ūkio departamentas (USDA) tikisi, kad 2020 m. žemės ūkio produktų, ypač tokių kaip gyvūnų maisto, liucernos šieno, pekano riešutų, žemės riešutų bei pusgaminių pardavimai Kinijoje pasieks rekordines aukštumas. 

Kinijos sostinė tapo pirmuoju miestu, kuriame įdiegta skaitmeninė platforma, skirta sekti importuojamų produktų logistinio judėjimo kelią. Šiuo metu čia stebimas importuojamų šaldytos mėsos ir jūros gėrybių produktų judėjimas. Neseniai paskelbtame Pekino valdžios pranešime teigiama, kad įmonės, nuo š.m. lapkričio 11 dienos gabenančios ar laikančios importuotus šaldytus maisto produktus, turės įkelti informaciją į vyriausybės sukurtą internetinę platformą apie produktus, įskaitant jų kilmės vietą ir importo kelius. Taip pat visos į Pekiną importuojamos šaldytos mėsos ir jūros gėrybių pakuotės turės turėti QR kodą, kad vartotojai galėtų sužinoti pagaminimo datą ir gamybos šaltinį bei virusų tyrimo duomenis. 

Europa

Pasibaigus pirmojo pusmečio panikos sukeltam maisto kaupimo vajui, panašu, kad pandemija vis tik įtakojo bei pakeitė daugumos vartotojų apsipirkimo metodus. Prieš pandemiją buvo populiaresni apsipirkimai „vienai dienai“ arba, kitaip tariant, vartotojai apsirūpindavo tik tuo, ko esamu momentu prireikdavo, tuo tarpu dabar vartotojai stengiasi vienu metu produktais apsirūpinti kiek įmanoma ilgesniam laikui. 

Neseniai „Nielsen“ atliktoje apklausoje teigiama, kad 56% visų apklaustų pirkėjų mėgaujasi apsipirkinėjimu žymiai mažiau nei anksčiau, apklaustieji taip pat teigė, kad apsipirkimas dabar tapo tiesiog privaloma užduotimi.

Tyrimų duomenimis vartotojai prieš pandemija išleisdavo iki 40 proc. daugiau fizinėse parduotuvėse, nei dabar išleidžia apsipirkdami internetinėje prekyboje. Taip pat pastebima ir bendra pasaulinė perėjimo į internetinę prekybą tendencija, pvz. Ispanijoje 25 proc. jūros gėrybių pardavėjų jau prekiauja internetinėse parduotuvėse, net 6 proc. jų verslo pajamų yra sugeneruojama jau tik iš internetinės prekybos.

Japonija 

Bendroji visos Japonijos prekybos centrų asociacija, Japonijos prekybos centrų asociacija ir Japonijos nacionalinė prekybos centrų asociacija paskelbė preliminarius š.m. rugsėjo mėnesio pardavimų rezultatus. Pardavimai siekė 926 mlrd. jenų (t.y. 1,0% daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai).

Fiksuota, kad nuo š. m. vasario, aštuonis mėnesius iš eilės prekybos centrų pardavimai augo, atspindėdami vartotojų elgesį prasidėjus pandemijai. Tačiau šiuo metu restoranams atgaunant klientų srautus, stebimas pardavimų mažėjimas prekybos centruose. 

Pietų Korėja

Šalyje stebima įdomi tendencija: maisto įmonės, atsižvelgdamos į padidėjusį susirūpinimą dėl sveikatos, imasi gaminti produktus, kurie savo sudėtyje turėtų daug baltymų. Pietų Korėjos sveikatos skatinimo instituto (KHPI) duomenimis, pandemijos metu buvo pastebėta visų amžiaus grupių antsvorio atsiradimo problema. Į tai atsižvelgę maisto pramonės analitikai prognozuoja, kad baltyminių maisto produktų rinka išaugs dvigubai – nuo buvusių pardavimų kurie sudarė 50 - 60 milijonų JAV dolerių 2019 metais iki 100 milijonų dolerių jau 2020 metais. Padidėjęs susidomėjimas baltyminiais bei imuninės sistemos stiprinimo ir gerinimo produktais jau tapo ir pasauline tendencija.

Vietnamas

Pandemijos metu Vietname ypač išaugo elektroninė prekyba tokių produktų kaip: šviežių vaisių, jūros gėrybių, užkandžių ir funkcinių maisto produktų bei pieno produktų, konservų ir gėrimų. Galima daryti išvadą, kad šių produktų importo poreikis šalyje taip pat augs ir kitais metais.

Visą straipsnį galite perskaityti: https://www.foodexport.org/blog/blog/2020/11/18/from-the-field-in-market-representative-reports-november-2020

  Prenumeruoti naujienas

Biudžetinė įstaiga Žemės ūkio agentūra prie Žemės ūkio ministerijos

Gedimino pr. 19, 01103 Vilnius
Tel. +370 616 46910
El. paštas info@zua.lt
Įmonės kodas 304894892
PVM mokėtojo kodas LT100011866612
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre

 

X