Naujomis galimybėmis atsiverianti Indijos rinka laukia verslo partnerių

2019 m. spalio 17 d. VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra kartu su Indijos prekybos rūmais Lietuvoje organizavo seminarą „Lietuva ir Indija- neatrastos galimybės“. Šiame seminare dalyvavo daugiau nei 50 Lietuvos maisto pramonės įmonių atstovų, kuriuos domina galimybės eksportuoti jų gaminamą produkciją į Indiją.

Seminaro svečius pasveikino VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros direktorė Aneta Kacėnaitė. Ji pabrėžė ne tik tarptautinio bendradarbiavimo, bet ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo svarbą, siekiant kuo sėkmingesnių projektų rezultatų.

 

Seminarą pradėjo bei sveikinimo žodį tarė Lietuvos Respublikos Žemės ūkio ministerijos viceministras Evaldas Gustas. Ypatingu seminaro garbės svečiu tapo specialiai į renginį atvykęs Indijos ambasadorius Lietuvai Tsewang Namgyal, kuris taip pat pasveikino susirinkusius ir kvietė pasinaudoti plačiomis verslo galimybėmis Indijoje.

Jau daugiau nei 15 metų Lietuvoje gyvenančio, gerbiamo Indijos garbės konsulo Rajinder K. Chaudhary sveikinimo kalboje atsispindėjo paskatinimas drąsiau veikti, nebijoti iššūkių. Garbės konsulas taip pat priminė, kad Indija nebėra tik egzotiška šalis. Indija jau tapo puikia terpe vystyti verslą.  

Sveikinimo žodį tarė ir Lietuvos pramoninkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis, kuris paminėjo, kad tiek Indija, tiek visa Rytų Azija turi labai didelį potencialą, kuriuo Lietuva gali pasinaudoti.

Tiek garbūs svečiai, tiek žemės ūkio viceministras savo kalbose pabrėžė abipusį norą bendradarbiauti skirtingose prekybos šakose bei siekį užmegzti ilgalaikius santykius. Lietuvos įmonės buvo raginamos apsišarvuoti kantrybe ir pasiruošti sunkiam, bet ateityje iš tiesų pelningam darbui.

Seminarą tęsė Indijos prekybos rūmų prezidentė Alina K. Adomaitytė, savo kalbą pradėjusi įspūdingu meniniu trumpametražiu filmu apie Indiją bei jos kultūrą. Vėliau savo kalboje Alina K. Adomaitytė
pabrėžė, kad pirmiausia maisto pramonės eksportuotojams turi būti aktualus nuolat augantis Indijos gyventojų skaičius. Šalis kenčia nuo gamtos kataklizmų, todėl vis sunkiau gali išmaitinti savo gyventojus. A. K. Adomaitytės nuomone, ne tik Indija yra mums neatrasta šalis, tačiau ir Lietuva Indijai yra taip pat nežinomas kraštas. Svarbiausias uždavinys - didinti Lietuvos žinomumą bei stiprinti tarpvalstybinį bendradarbiavimą. Stipriausios sritys, pasak Indijos prekybos rūmų prezidentės, kuriose galime bendradarbiauti - infrastruktūra bei technologijos.

Seminare apsilankė ir vienas žymiausių šių dienų Lietuvos verslininkų, rizikos kapitalo „Nextury Ventures“ įkūrėjas, investuotojas Ilja Laurs. Jis pasidalino savo patirtimi bendradarbiaujant su indais, papasakojo, kad  ši tauta išsiskiria savo beprotišku darbštumu ir atsakomybe tam darbui, kurio imasi. Ilja Laurs paragino įmones drąsiau užmegzti ryšius su Indijos verslininkais.

Jau šią vasarą pirmąjį sandorį su Indija sudarė žemės ūkio kooperatyvas „Pienas LT“. Įmonės eksporto vadybininkas Gediminas Kaluževičius pasidalino savo patirtimi žengiant pirmuosius žingsnius į Indiją. Jis teigė, kad pradėti dirbti su rinka, kuri yra viena didžiausių pieno gamintojų pasaulyje, taip pat turi labai griežtą tyrimų kontrolę, kvotas, didelius muitus, buvo didelis iššūkis. Ypač dėl mažo Lietuvos žinomumo Indijoje. G. Kaluževičius pasidžiaugė, jog pirmieji sėkmingi žingsniai jau atlikti ir toliau laukiama dar didesnės sėkmės, tačiau pabrėžė, kad valdžios pagalba čia būtų ypač reikalinga.

Užsienio reikalų ministerijos Lotynų Amerikos, Afrikos, Azijos ir Okeanijos departamento direktorė Diana Mickevičienė savo pranešime „Bendrieji Indijos kultūriniai bruožai“ detaliai pristatė pagrindinius skirtumus tarp Indijos ir Lietuvos kultūrų. Moteris supažindino įmones su galimais iššūkiais verslo susitikimų metu ir paragino Lietuvos įmones skirti daug dėmesio Indijos tradicijoms bei kultūrinėms normoms. Jų išmanymas gali padėti sudaryti geresnį įspūdį svarbių susitikimų metu, o tarpusavio supratimas atveria galimybes išauginti pasitikėjimu ir pagarba pagrįstus ilgalaikius verslo santykius.

Užsienio reikalų ministerijos Išorinių ekonominių santykių ir ekonominio saugumo politikos departamento, Eksporto ir investicijų skatinimo skyriaus vedėjos Sandros Brikaitės pranešimas „Lietuvos ir Indijos ekonominiai santykiai ir jų plėtros galimybės“ detaliau apžvelgė Lietuvos ir Indijos dvišalės prekybos 2018 m. apyvartą, aptarė Europos Sąjungos ir  Indijos laisvosios prekybos susitarimą, pristatė naudingas Europos Sąjungos rinkų prieigos duomenų bazes, supažindino Lietuvos įmones su kitomis į Indiją eksportuojančiomis šalimis, pristatė Indijos rinkos vartotojų grupes ir maisto produktų rinkos pagrindines tendencijas.

Pranešimus „Importo į Indiją analizė“ ir „Galimybės mūsų maisto sektoriuje“ pristatęs Indijos prekybos rūmų Lietuvoje atstovas p. Abhinavayoga Kumar, išsamiai papasakojo apie labiausiai naujų partnerių laukiančias pieno ir alkoholinių gėrimų rinkas. Seminaro svečiai buvo supažindinti su konkrečiais pardavimų skaičiais, sparčiai augančiais paklausos rodikliais, numatomomis jų tendencijomis bei kaita ateityje. Po p. Abhinavayoga Kumar pranešimo, Lietuvos maisto ir veterinarijos tarnybos vadovo pavaduotojas Mantas Staškevičius pristatė pagrindinius reikalavimus ir sertifikatus eksportui į Indiją.

Seminaro pabaigoje konferencijos skambučio pagalba buvo susiekta su  Lietuvos garbės konsulu Indijoje P. Lohia, kurio šeimos įkurta ir valdoma Tailando plastiko pramonės milžinė „Indorama Ventures“ buvo viena iš pirmųjų investuotojų Klaipėdos LEZ, 2006 metais čia atidariusi savo pirmąją Europoje gamyklą ir investavusi 100 mln. USD dolerių. P. Lohia pasveikino susirinkusiuosius, paskatino drąsiai žengti pirmuosius verslo žingsnius Indijoje bei padrąsino Lietuvos įmones kreiptis į jį rūpimais klausimais, jei tokių iškiltų.

Susirinkusios įmonės dėkojo už suorganizuotą seminarą, teigė sužinojusios daug naudingos informacijos apie iki šiol mažai žinomą Indijos rinką, kultūros skirtumus. Sulaukę gausaus Lietuvos įmonių intereso bei valdžios palaikymo VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra drauge su Indijos prekybos rūmais Lietuvoje planuoja rinkti verslo delegaciją misijai į Indiją, kurios pagrindinis tikslas - aukščiausio lygio B2B susitikimai su Indijos verslo atstovais. Visų įmonių, susidomėjusių planuojama verslo misija, prašome iki š. m. spalio 30 d. susiekti su VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros atstovėmis Aiste Prielgauskaitė a.prielgauskaite@zua.lt arba Jolita Gecevičiene j.geceviciene@zua.lt.