Kaip ūkininkams greičiau pasiekti savo pirkėją? Viskas paprasčiau, nei atrodo

Ūkininkė Lina Vyšniauskaitė po Žemės ūkio agentūros (ŽŪA) prie Žemės ūkio ministerijos surengto seminaro Joniškio turizmo ir verslo informacijos centre grįžo namo ir išsyk užsiregistravo nemokamoje elektroninės prekybos platformoje „Kaimas į namus“ (www.kaimasinamus.lt). „Viskas dabar kur kas aiškiau – važiavau į seminarą su labai mažais lūkesčiais, o gavau labai daug“, – po seminaro įkvėpta kalbėjo Lina. Produkciją pirkėjai perka pirmiausiai pagal nuotrauką, o bendra komunikacija yra raktas į sėkmę.

Žemės ūkio agenturos valdoma nemokama elektroninės prekybos platforma „Kaimas į namus“ suteikia galimybę regionams vystytis ir kviečia prisiungti prie platformos visus ūkininkus, amatininkus ir smulkius verslininkus.

 

Seminaras atvėrė akis ir paskatino veikti

Žemės ūkio agentūros rengiamas seminarų ciklas regionų ūkininkams ir verslams – tai nuoseklus ir teisingas kelias, kaip sutrumpinti kelią nuo lauko iki stalo. Tuo nė kiek neabejoja aktyvi Joniškio verslininkė Indrė Stalnionienė. „Pirmiausiai sužinojome, kad yra toks portalas „Kaimas į namus“. Apie jį buvome girdėję, bet dabar išsamiai su juo susipažinome“, – kalbėjo Indrė.

Ji akcentavo, kad didžiausią naudą davė lektorių patarimai, rekomendacijos. Ypač kai buvo kalbama, kaip reikėtų fotografuoti produkciją, kaip pateikti aprašymą, tinkamai suformuluojant tekstinę žinutę pirkėjui. Lektorė Kristina Sereikaite dalijo patarimus apie fotografiją.

„Paprastai būdavo taip, kad ateini, nufotografuoji produktą ir viskas. Bet supratimas ateina, kai suvokiame, jog mes parduodame nuotraukomis. Nuotrauka tai yra produktas, nes mūsų produkciją perka iš nuotraukos. Dabar supratome, kad geroms nuotraukoms reikia ir kampo, ir šešėlio, ir retušavimo“, – sakė I. Stalnionienė.

Pasak jos, žmogus internete perka nuotrauką. „Jei jo neužkabins nuotrauka, tai jis nesusidomės ir preke, kurią mes parduodame“, – įsitikinusi verslininkė. Čia svarbu viskas: apšvietimas, fotografavimo kampas ir kitkas. „Tai, kas tinka fotografuojant arbūzą, netinka, pavyzdžiui, aliejaus buteliukų fotografavimui. Todėl man ypač patiko paskaita apie fotografiją, nes išties gali išmokti teisingo fotografavimo. Juk tada nereikės samdyti fotografo“, – pasakojo seminare dalyvavusi ūkininkė Lina Vyšniauskaitė.

Joniškio rajone Lina 150 hektarų augina grūdines kultūras ir spaudžia šaltą aliejų iš linų sėmenų, kanapių ir margainio sėklų. Aliejus išpilstomas į stilingus buteliukus, todėl nuotrauka – tai paskutinis akcentas susitikimui su pirkėjo akimi.     

Su mažiau pasiekti daugiau

Lektoriai aiškino, kad išsivysčius socialiniams tinklams, jų vartotojai dažnu atveju neišlaiko dėmesio, todėl labai svarbus tampa trumpas, bet teisingas prekės aprašymas, lydintis produkto nuotraukas.

„Mes išties susipažinome su portalu „Kaimas į namus“, bet to neužtenka. Reikia dar ir mokėti save pateikti, – neabejoja I. Stalnionienė. – Anksčiau parašydavai trijų lapų apimties įrašą, įdėdavai 3 nuotraukas ir įsivaizduodavai, kad taip gerai. Dabar supranti, kad reikia trijų kabinančių žodžių ir 5 gerų nuotraukų“.

Seminaro dalyvė susidarė įspūdį, kad teksto reikia maksimaliai mažai, bet įrašus platinti reikėtų dažniau. „Atėjo suvokimas, kad su tekstais reikia išties padirbėti“, – teigė Indrė.

Savo ruožtu Lina Vyšniauskaitė po Žemės ūkio agentūros seminaro į ūkį grįžo įkvėpta. „Iš karto užsiregistravau „Kaimas į namus" platformoje. O juk anksčiau žinojau, kad tokia platforma yra, bet vis nesiryždavau užsiregistruoti“, – kalbėjo Lina, pridurdama, kad lektoriai, pasakodami apie produkto pateikimo subtilybes, labai aiškiai sudėliojo žingsnius, ką turėtų padaryti ūkininkas, kad jo produkcija būtų perkama.

„Su socialiniais tinklais reikia nuolat dirbti, turi susidėlioti planą ir jo laikytis“, – sako ūkininkė.

Perdavė unikalias patirtis

Žemės ūkio agentūros specialistė Inga Kupčiūtė pabrėžė, kad dalyvavimas seminaruose atveria visai kitokį požiūrį į vartotoją. Pavyzdžiui, į kokius komentarus socialiniuose tinkluose reikia reaguoti, o kokius geriau ignoruoti, kaip reikėtų atsakyti į kritiką komentaruose ir panašiai. Kuo vadovaujasi pirkėjai, rinkdamiesi prekę ir kodėl labai svarbi yra emocija prieš faktus. „Tai unikalios patirtys, kurias išgirdo jau buvusių semminarų dalyviai“, – teigia I. Kupčiūtė.

Žemės ūkio agentūros valdoma nemokama elektroninės prekybos platforma „Kaimas į namus“ suteikia galimybę regionams vystytis ir kviečia prisijungti prie platformos visus ūkininkus, amatininkus ir smulkius verslininkus.

„Tačiau ne mažiau svarbu, kad žinotumėte, kaip reikia teisingai komunikuoti su auditorija, kad prekė sudomintų vartotoją“, – sako I. Kupčiūtė, kviesdama regionuose dirbančius ūkininkus ir verslininkus į Žemės ūkio agentūros rengiamus seminarus.

Be kita ko, norint tapti šios plataus prekybos tinko dalimi, tereikia atlikti tris paprastus žingsnius: užsiregistruoti platformoje www.kaimasinamus.lt, susikurti tiekėjo anketą ir įkelti bent vieną produktą.

Jei iškilo klausimų, būtinai paskambinkite telefono numeriu +370 613 11841 arba susisiekite su platformos administratoriais el. paštu kaimasinamus@zua.lt.

Šaltinis: Kaip ūkininkams greičiau pasiekti savo pirkėją? Viskas paprasčiau, nei atrodo (Agrobite.lt)