Skelbiami Pažintinės žuvininkystės programos „Išauginta Europos Sąjungoje“ 2022 – 2023 mokslo metų kūrybinių darbų nugalėtojai

Spalio 16 d. įvyko Pažintinės žuvininkystės programos „Išauginta Europos Sąjungoje“ (Programa) 2022 – 2023 mokslo metų dalyvių kūrybinių darbų vertinimo komisijos posėdis. Jo metu buvo įvertinti dalyvių pateikti kūrybiniai darbai bei patvirtinti I – III vietų nugalėtojai.

Programos įgyvendinimo metu dalyviai – pradinių bei 5–8 klasių moksleiviai – turėjo galimybę dalyvauti įvairiose veiklose, skirtose pažinti akvakultūrą, susipažinti su žuvų auginimu, priežiūra, daugiau sužinoti apie karjeros galimybes akvakultūros sektoriuje. Programos įgyvendinimo pabaigoje moksleiviai pakviesti dalyvauti kūrybinių darbų konkurse, kur pademonstravo įgytas ir įtvirtintas žinias.

Kūrybiniai darbai varžėsi pagal skirtingas temas

Programos dalyviai galėjo pateikti kūrybinius darbus pagal keturias temas:  menas, mityba ir maisto ruošimas, mokslas ir technologijos bei komunikacija.

Kaip ir kiekvienais metais, daugiausia paraiškų pateikta tema „Menas“. Šioje kategorijoje varžėsi po dešimt abiejų amžiaus grupių kūrybinių darbų. Mokiniai rengė instaliacijas su jūros, žuvų, ežero vaizdu, gamino žuvis iš antrinių žaliavų, kūrė knygas, lankstė, lipdė, konstravo iš įvairių medžiagų – popieriaus, plastiko kamštelių, molio, medžio, faneros, net gamino marškinėlius bei džinsinį švarką žuvininkystės tematika. 

Tema „Mityba ir maisto ruošimas“ pateikti du 1–4 ir du 5–8 klasių kūrybiniai darbai. Mokiniai pademonstravo savo kulinarinius sugebėjimus – gamino įvairiausius patiekalus iš žuvies, rinko receptus, nagrinėjo žuvies svarbą mityboje ir jos maistinę vertę, maketavo žuvies receptų knygas.

Tema „Mokslas ir technologijos“ šiais metais pasirodė mažiausiai patraukli tema. Pagal šią kategoriją nebuvo nei viena paraiška.

Komunikacijos tema varžėsi du  1–4 ir trys 5–8 klasių moksleivių pateikti kūrybiniai darbai. Mokiniai kūrė reportažus apie akvakultūrą, jos svarbą, atliko tyrimus bandydami išsiaiškinti, kaip dažnai vaikai ir jų tėveliai valgo žuvies patiekalus, ar žino kokią naudą žuvies produktai turi žmogaus organizmui, maketavo lankstinukus ir stengėsi savo žiniomis, įgytomis Programos metu, dalintis su visa mokyklos bendruomene. 

Programos kūrybinių darbų vertinimo komisija susipažino su visais pateiktais kūrybiniais darbais, juos įvertino ir patvirtino Programos kūrybinių darbų nugalėtojus pagal amžiaus grupes ir temas.

1–4 klasių I-III vietų nugalėtojai pagal temas:

Menas

I vieta – Pakruojo r. Lygumų pagrindinės mokyklos mokinių kūrybiniam darbui „Mūsų žuvelės, didelės ir mažos“ – už mokinių nulipdytas iš modelino ir išmargintas pasirinkta technika žuveles, kurios „apsigyveno“ klasės „akvariume“. 
II vieta – Šilalės r. Pajūrio Stanislovo Biržiškio gimnazijos mokinių kūrybiniam darbui „Pasakiško tvenkinio dugno instaliacija“ – už mokinių gamintas ir puoštas žuvytes, kurias sukabino į bendrą kompoziciją virtusią pasakišku tvenkinio dugnu. 
III vieta – Širvintų r. Gelvonų gimnazijos mokinių kūrybiniam darbui  „Spalvų paletė“ ir „Surask ir užrašyk“ – už mokinių sukurtus žaidimus, kurie turi išliekamąją vertę: gali būti panaudoti mokinių žaidimams, mažiesiems darželinukams kaip puiki edukacinė priemonė, o tuo pačiu papuošti mokyklos kiemą. 

Mityba ir maisto ruošimas

I vieta –Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijos mokinių kūrybiniam darbui „ŽVEJONĖ receptų knyga“ – už mokinių pastangas sukuriant ir išleidžiant žuvies patiekalų receptų knygą, kurioje net 45 receptai su unikaliais žuvies patiekalų pavadinimais; už mokinių parengtą atmintinę – kaip atpažinti, ar žuvis šviežia; už apklausą, kuri atskleidžia, ar vaikai mėgsta žuvį, kaip dažnai ją valgo, kada dažniausiai valgo žuvies patiekalus ir kokia žuvis labiausiai mėgstama; už įdomų tyrimą, kurio metu išsiaiškinta, ar žuvys jaučia.
II vieta – skiriama Zarasų r. Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos mokinių kūrybiniam darbui „Patiekalas su žuvimi“ – už mokinių kartu pasigamintą  pietų patiekalą su  žuvimi ir pristatytomis nuotraukomis, kuriose užfiksuotas gaminimo ir degustavimo procesas.

Komunikacija

I vieta – Panevėžio r. Dembavos progimnazijos mokinių darbui „Kad vaikai pamėgtų žuvį“ – už parengtą laikraštuką, kurio tikslas skatinti vaikus pamėgti žuvį.
II vieta – Kazlų Rūdos sav. Plutiškių gimnazijos mokinių kūrybiniam darbui „Lietuvoje maistui auginamų žuvų reklama“ – už parengtą reklaminį stendą, kuriuo siekiama atkreipdami dėmesį į žuvis, kaip sveikos mitybos produktą.

5–8 klasių I-III vietų nugalėtojai pagal temas:

Menas

I vieta – Pasvalio Svalios progimnazija mokinių kūrybiniams darbams: „Aš – jaunasis žvejys“, Marškinėliai akvakultūros tema, instaliacija „Mano spalvingosios žuvys“, protmūšis „Akvakultūra 2023“ – už foto nuotraukų parodą, kurioje užfiksuotos mokinių žvejybos akimirkos vasarą; už žuvininkystės tematika papuoštus marškinėlius ir džinsinį švarkelį; už iš molio gamintų ir margintų žuvyčių parodą; už protmūšį, kuriam mokiniai kūrė klausimus, ieškojo atsakymų, ruošė programą, įvairiomis dekoracijomis puošė renginio vietą.  
II vieta – Skuodo rajono Ylakių gimnazijos mokinių kūrybiniam darbui – sukurtam stendui ir knygai „Žuvininkystės pamokos“ – už mokinių sukurtą ir pristatytą knygą, kuria mokiniai siekė supažindinti su akvakultūros privalumais, žuvies produktų nauda sveikatai,  žuvininkystės profesija, bei pasidalijo žuvies produktų receptais. Taip pat už mokinių sukurtą „Žuvų“ stendą, kuris puošia mokyklos koridoriaus sieną. 
III vieta – Telšių „Germanto“ progimnazijos mokinių kūrybiniam darbui – edukacinis žaidimas „Gaudyk“ – už mokinių sukurtą ir pasigamintą  edukacinį žaidimą, kurio tikslas – pasitikrinti žinias apie akvakultūrą. 


Mityba ir maisto ruošimas

I vieta – Panevėžio r. Dembavos progimnazijos mokinių kūrybiniam darbui „Žuvis ant mūsų stalo“ – už mokinių atliktą apklausą apie žuvies vartojimą ir pasidalinimą savo šeimos žuvies receptais. 
II vieta – Zarasų r. Dusetų Kazimiero Būgos gimnazijos mokinių kūrybiniam darbui „Žuvienė“ – už mokinių atliktą tyrimą – stebėjimą, kaip dažnai namuose yra valgoma žuvis, ir už pasiūlymą pagamintos žuvienės patiekalą įtraukti į mokyklos valgyklos meniu.

Komunikacija

I vieta – Šakių „Varpo“ mokyklos mokinių darbui „Žurnalistinis tyrimas“ – už mokinių atliktą žurnalistinį tyrimą, kurio metu mokiniai apklausė mokyklos direktorių ir mokinius, suteikė jiems informacijos apie akvakultūrą, akvakultūros ūkiuose auginamus organizmus, jų naudą žmogaus sveikatai. Taip pat informavo apie mokslo įstaigas, kur galima įgyti akvakultūros specialybes. 
II vieta – Kauno r. Garliavos Jonučių progimnazijos mokinių kūrybiniam darbui „Tyrimas: kiek kartų per savaitę valgoma žuvis“ – už mokinių atliktą apklausą bandant išsiaiškinti, kiek kartų per savaitę jie valgo žuvį ir ar žino, kuo žuvis yra vertinga; už pateiktas tyrimo išvadas, kad žuvies produktų yra valgoma per mažai ir ne visi žino žuvies produktų naudą žmogaus organizmui. 
III vieta – Kazlų Rūdos sav. Plutiškių gimnazijos mokinių kūrybiniam darbui „Lankstinukas „Akvakultūra““ – už mokinių sukurtą lankstinuką „Akvakultūra“, skirtą mokiniams ir tėvams, kuriame pateikta įdomių faktų apie akvakultūros ūkio tipus ir žuvis. 

Kaip ir kiekvienais metais kūrybinių darbų nugalėtojai bus apdovanoti organizatorių įsteigtais prizais ir organizatorių padėkomis. 

Sveikiname nugalėtojus!

Pažintinės žuvininkystės programą „Išauginta Europos Sąjungoje“ įgyvendina Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija ir VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra.